Asiakastyytyväisyystutkimuksesta kannustavaa palautetta Adatolle
Vuoteen 2020 ladattiin paljon odotuksia. Tulossa oli useampia isoja tapahtumia ja uusille kohderyhmille suunniteltuja koulutuksia. Kasvokkainen kohtaaminen oli avainasemassa monessa tilaisuudessa. Maaliskuussa alkoi kuitenkin suunnitelmien muokkaaminen ja muuttaminen. Lopulta koulutuskalenterimme meni lähes kokonaan uusiksi.
Toteutimme tammikuussa viime vuotta koskevan asiakastyytyväisyystutkimuksen. Asiakastyytyväisyyden selvittäminen oli nyt erityisen mielenkiintoista; olimmeko poikkeavan vuoden aikana onnistuneet tuottamaan positiivia asiakaskokemuksia ja samalla myös vastaamaan asiakkaidemme muuttuviin osaamistarpeisiin.
Näin todellakin näyttäisi tapahtuneen. Asiakkaiden halu suositella meitä on kohonnut (NPS = 49) edellisestä vuodesta. Saamme kiitosta ajankohtaisuudesta, asiantuntemuksesta ja siitä, että palvelumme vastaavat alan muutostarpeita. (Näissä kaikissa kohdissa vastausten mediaani on 5 asteikolla 1-6 ja keskiarvot välillä 4,8-5,2.)
Osin pandemian takia meitä kiinnosti, onko suhtautuminen kouluttautumiseen muuttunut. 67 % vastaajista kertoi odottavansa innolla perinteisiä lähitilaisuuksia. Halu itsensä kehittämiseen on erittäin korkealla tasolla. Peräti 78 % kaikista vastaajista olisi sitä mieltä, että aikoo jatkossa kouluttautua ainakin yhtä paljon kuin aiemminkin ja 17 % on jopa lisäämässä kouluttautumistaan kuluvan vuoden aikana.
Kiitos kaikille vastaajille hienosta palautteesta ja kannustuksesta! Palaute antaa uskoa, että toimintaa on kehitetty oikeaan suuntaan ja näin pyrimme tekemään myös jatkossa. Online-koulutuksilla ja webinaareilla tulee olemaan merkittävä rooli, mutta emme suinkaan tule unohtamaan lähitilaisuuksia. Tarjoamme verkostoitumismahdollisuuksia heti, kun se on turvallista.