arrow_backward Uutisarkisto

Kaffepaussi -bloggaus: Älyviestintää vai kovaa puurtamista

Viime päivinä olen jälleen kerran törmännyt erilaisiin älytekniikoihin, älykelloihin, älyvalaistukseen, älykoteihin tai älykkääseen kaupunkiympäristöön. Äly taitaa olla nykytrendi, vaikka sitä on tarvittu jokaisen elämässä ja työskentelyssä maailman sivu.

Yhteistä nykyaikaisille älyjutuille on päivittäisten tekemisten tai asioiden hallinnan helpottaminen ja mukavuuden lisääminen. Miksei siis voisi olla älyviestintää eli ratkaisuja, jotka säästävät energiayhtiön henkilöstön paineita viestinnässä ja tekevät siitä vaivattomampaa, helpompaa ja näkyvämpää.

Juuri tästä on kysymys, kun tarjoamme viestintäpalveluita niin energia-, sähkö-, verkko- ja lämpöyhtiöille. Älykkäät viestintäpalvelut ovat muunneltavissa kunkin yhtiön tarpeisiin ja toiveisiin sopivaksi, asiakkaita palvelevaksi älyviestinnäksi.

Älyviestintä on yhteistyötä, jossa yhdessä sovitaan, miten asia hoidetaan, minkä osan kokonaisviestinnästä kumppani ottaa hoidettavakseen ja mikä osa hoidetaan yhtiössä. Lopputuloksena on kokonaisuus, jossa ollaan läsnä, kun asiakkaat haluavat tietoa energiasta ja energiatehokkuudesta.

Älyviestinnässä valitaan käytettävät kanavat. Valikoimissa on mahdollisuudet perinteisestä printistä videoon ja somesta nettisivuihin. Älyviestinnällä saadaan myös omat perinteiset staattiset internetsivut elämään säännöllisesti ja yhtiö aktiiviseksi asiakaspalvelijaksi.

Kysy lisää älykkäästä viestintäyhteistyöstä, vaikka älypuhelimella nyt heti, niin saadaan asiat rullaamaan vielä syksyn aikana.


Kynäilijä:
Asiakasviestinnän toimituspäällikkö, päätoimittaja Ari Vesa