arrow_backward Uutisarkisto

Tulokset vuoden 2022 energiayhtiöiden asiakastutkimuksesta on julkaistu

Energiateollisuus ry:n vuosittain toteuttaman tutkimuksen tulokset vuoden 2022 osalta ovat saatavilla. Tutkimus toteutettiin yhteistyössä Innolink Oy:n ja Adato Energia Oy:n kanssa.

Tutkimuksessa  painotetaan asiakaskokemusta sekä asiakkaiden suhdetta omaan energiayhtiöön. Tutkimuksella kartoitetaan asiakkaiden tyytyväisyyttä oman energiayhtiön
sähkön myynnin, kaukolämmön, maakaasun, kokonaistoimituksen ja verkkopalvelun
asiakaspalveluun sekä kysytään suosittelutodennäköisyyttä (NPS) ja arviota oman
energiayhtiön maineesta ja vastuullisuudesta.

“Asiakastyytyväisyys on edelleen erinomaisella tasolla 4,21 asteikolla 1–5 (2021: 4,28). Asiakaspalvelun osatekijöistä kaikkein tyytyväisimpiä asiakkaat olivat henkilöstön ystävällisyyteen. Myös sovittujen asioiden hoitaminen ja kyky ratkaista asiakkaan ongelma tai asia saivat kiitosta. Miinusta tuli palvelun nopeudesta ja tavoitettavuudesta.

  • Asiakaspalvelun saama arvosana on näissä olosuhteissa suorastaan ällistyttävä, kun huomioidaan, kuinka valtavasti asiakaspalveluun otetaan yhteyttä, ja kuinka kuormittuneita asiakaspalvelun työntekijät ovat, toteaa Energiateollisuus ry:n jäsenpalveluista vastaava johtaja Janne Kerttula. – Varsinkin lämpöyhtiöiden toimitusvarmuus on niin lähellä sataa prosenttia kuin se teknisesti vain voi olla. Ilahduttavaa on huomata samalla, että asiakaspalveluun ja ihmisten kohtaamiseen on osattu panostaa, Kerttula jatkaa.” *

Tutkimus toteutetaan myös vuonna 2023, ilmoittautuminen on alkanut: Kutsu vuoden 2023 tutkimukseen 

Tervetuloa webinaariin 22.11. klo 8.30-09.00. Webinaarissa keskustellaan tutkimuksen tuottamasta lisäarvosta yhtiöille. Webinaari: Energiayhtiöiden asiakastutkimus – tutkitusta tiedosta pontta päätöksentekoon (adato.fi)

Lisätietoa tutkimuksesta:

Maija Immonen, myynti- ja markkinointipäällikkö

maija.immonen@energia.fi

0407507270

 

*lainaukset Energiateollisuuden tiedotteesta. Lue koko tiedote tästä linkistä.