Viestintää yhteistyössä

Asiakasviestinnän suunnittelu lähtee yhtiön tavoitteista ja tarpeista. Käytettävissä olevat resurssit vaikuttavat siihen, millaiseksi kumppanin tuottamien viestintäpalveluiden ja yhtiön oman työn suhde muotoutuu.

Asiakasviestinnän kokonaisuus rakennetaan vaiheittain. Viestintätarpeen selviämisen jälkeen siirrytään toteutuksen ja sisällön suunnitteluun ja itse tekemiseen. Seuranta ja kehittäminen kuuluvat olennaisina osin viestinnän konseptiimme. Tällä varmistamme viestinnän vaikuttavuuden ja asiakkaidemme tyytyväisyyden. Toimialan sekä yhtiön toiminnan ja palveluiden jatkuva muutos edellyttää kettelyyttä myös asiakkaille suunnatulta viestinnältä.

Asiakasviestinnän konsepti

1

Viestintätarve

  • Tarvekartoitus
  • Yhteys yrityksen strategiaan ja liiketoimintatavoitteisiin
  • Asiakasviestinnän yrityskohtaiset tavoitteet
  • Ideointi, sisältö ja kanavat
2

Toteutusuunnitelma

  • Toteutus- ja kehittämissuunnitelma
  • Työkalut ja tekniset ratkaisut
  • Aikataulutus
  • Ilme ja sisältöratkaisut
  • Työnjako
3

Sisällöntuotanto

  • Artikkeleiden kirjoittaminen
  • Kommentoinnit ja hyväksyntä
  • Sisällöt valittuihin kanaviin (netti, printti, some, uutiskirjeet, blogit)
  • (Kommentoinnit ja hyväksynnät)
  • (Prosessinhallinta)
4

Vaikuttavuuden seuranta ja kehitystyö

  • Viestinnän vaikuttavuuden tutkiminen
  • Yhteistyön toimivuuden arviointi / kehityspalaveri
  • Mahdollisten muutosten toteutus (kehitystarpeet)

Ota yhteyttä

Ari J. Vesa

Toimituspäällikkö, päätoimittaja
Asiakaslehdet 

Matkapuhelin 0500 801 105
Sähköposti