Energiauutisten uudistettu verkkolehti avattiin helmikuun alussa. Samalla uusittiin uutiskirje, joka toimitetaan tilaajille joka toinen viikko perjantaina. Uutiskirje on kooste verkkolehden kahden viimeisen viikon mielenkiintoisimmista uutisista.
Tilastojen perusteella uutiskirjeen tilaajia kiinnostavat erityisesti ajankohtaiset jutut, jotka syventävät jotain energia-alan ilmiötä tai politiikan tapahtumia. Kevään aikana kiinnostavimmaksi uutiseksi nousi vetytaloutta käsittelevä juttu otsikolla ”Loikka vetytalouteen”. Juttu julkaistiin samoihin aikoihin, kun Euroopan unioni julkisti tuoreen vetytalousstrategiansa ja Suomessa asiaa käsiteltiin useissa webinaareissa. Tilastojen mukaan 34 prosenttia uutiskirjeen tilaajista klikkasi auki vetytaloutta käsittelevän jutun.
Muita kiinnostavia aiheita olivat sähkömarkkinalain uudistamista valottava ”Valvontamalli remonttiin” ja ”Kivihiililämmitys kummittelee”, joka käsitteli ympäristöministeriön hämmentävää tapaa myöntää avustuksia lämmitystavan vaihtamiseen.
Top ranking -listalle päätyivät myös seuraavat jutut: ”Enemmän kaupallisuutta” (Helen Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckströmin haastattelu), ”Erilaiset verkkoyhtiöt — erilaiset pelisäännöt”, ”Kaukolämmitys puhdistuu” ja ”Joustavat kuluttajat tarvitsevat tukea”.
Energiauutisten uutiskirje toimitetaan noin 5000 tilaajalle. Muutos aikaisempaan verrattuna on se, että uutiskirjeessä on myös mainospaikkoja. Lisäksi toteutamme jokaisen uutiskirjeen yhteydessä kepeän gallupkyselyn jostain energiapolitiikan aiheesta. Gallupin tulokset julkaistaan seuraavassa uutiskirjeessä.
Mahdollisuudet ilmoitella Energiauutisten verkkolehdessä ovat myös aikaisempaa monipuolisemmat. Ilmoituksia voidaan julkaista verkkolehden pääsivulla juttujen joukossa tai tietyn jutun tai tiettyjä aiheita käsittelevien juttujen yhteydessä. Tällöin ilmoitus avautuu luettavaksi samalla, kun lukija avaa kyseisen jutun. Esimerkiksi kolumnin yhteyteen sijoitetulla ilmoituksella on omanlaisensa huomioarvo.